PÍSNĚ JSOU TEN NEJLEPŠÍ UČITEL

Nevěříte? Nezdá se Vám to? Jste zvyklí otevřít učebnici, studovat gramatiku, biflovat slovíčka, číst? Snažit se komunikovat s učitelem nebo spolužáky?

Ano, i to je cesta. Učebnice nezavrhuji, ráda je používám. Znát gramatiku je potřeba, jinak se Vám sebevětší slovní zásoba promění ve změť slovíček bez hlavy a paty. Nikdo Vám neporozumí. A bez slovní zásoby zas nebudete mít čím tu gramatickou strukturu vyplnit. Nezůstane Vám nic jiného než jen hledět mlčky na toho, od koho něco potřebujete. Nebo přejít na posunky :-)

Ale písně jsou písně. Nedám na ně dopustit. Naučily mě strašně moc! Jsou takovou zhuštěnou učebnicí i učitelem zároveň! Jak to?

  • Obsahují přesně tu slovní zásobu, kterou zrovna potřebujete slyšet (už jste slyšeli o tom, že písně k nám promlouvají? Na čas vyjeví své kouzlo a pak zase utichnou?Jeden z mnoha článků na toto téma najdete TADY.).
  • Ta slovíčka budete slyšet tolikrát dokola, že Vám utkví v paměti. Jen tak. Samy od sebe. Bez biflování :-)
  • Budete je mít ve smysluplném kontextu. Ve slovních vazbách, které rodilí mluvčí běžně používají. Přesně tak, jak je potřebujete mít, abyste je hned nezapomněli a aby Vám k něčemu byly.
  • Také gramatické jevy, které obvykle soukáte do hlavy, Vám tam vklouznou jaksi samy. Stačí si jen zpětně „zvědomit„, proč je tam to či ono a ne něco jiného. A jednou se Vám stane, že vypustíte z úst podobnou vazbu a teprve poté si uvědomíte, že jste tu větu pracně nevymýšleli. Takto se učí už malé děti a funguje jim to velmi dobře :-)
  • Extrémně ze zvýší Vaše schopnost rozumět mluvené (v tomto případě zpívané) angličtině. A víte, že někdy není ani českému interpretovi pořádně rozumět!
  • Extrémně ze zlepší plynulost Vašeho projevu! Už nebudete koktat, soukat ze sebe slovo za slovem. V tom rychlém rytmu nějaké Vaší oblíbené písničky na to prostě nebudete mít čas! (Tento bod ovšem předpokládá fakt, že si sami rádi prozpěvujete. I kdyby falešně.)
  • Píseň bude Vaším učitelem, který Vás bude neustále dokola nutit mluvit. Poslouchat. Opakovat si slovíčka. Uvědomovat si gramatickou strukturu vět. Žádnému jinému učiteli byste to nedovolili s takovou radostí :-) 
singer
Mimochodem, víte jaká je souvislost tohoto obrázku s tématem tohoto článku???? :-)

Už chápete, jaký dar v písních máte? Láká Vás vyzkoušet si to? Zlepšit výrazně svou slovní zásobu, gramatiku, poslech, vyjadřování? Dokonce si při poslechu písní můžete zlepšit i psaní – a to na jedněch stránkách, na které najdete odkaz níže :-)

Na svém webu/blogu Radost z angličtiny budu zveřejňovat videa i se slovy daných písniček. Každá písnička bude zaměřena na nějaký gramatický jev, nebo se bude věnovat jednomu tématu. Odkáži Vás na gramatický výklad a i možnost otestovat se. Případně Vás odkáži na možnost procvičit si slovní zásobu. Vyberu pár zajímavých frází nebo slov. A čas od času si můžeme vyzkoušet nějakou píseň i přeložit (a to bude výzva! a možná i soutěž o můj penfriends projekt :-)) 

Jaké to je učit se podle písní si můžete vyzkoušet na stránkách www.lyricstraining.com. Písně jsou tam rozdělené podle úrovní angličtiny. Posloucháte, čtete slova písně a doplňujete (dle své úrovně) slovíčka do textu. Moc se mi to líbí!

Na blog budu zařazovat své nejoblíbenější písně, které mají něco společného s radostí a se způsoby, jak se k té skutečné radosti ze života dobrat. Ale protože každému přináší radost něco jiného, budu ráda, když mi zde budete nechávat tipy na další „songy„.

Už se na to naše společné radostné pozpěvování moc těším!

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s